Partner serwisu
Intermodal i logistyka

Metro: Stacje zaawansowane w 75%. Na Powiślu bez problemów

Dalej Wstecz
Partner działu

Aarsleff

Data publikacji:
14-02-2014
Tagi:
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
wu / Transport Publiczny

Podziel się ze znajomymi:

INTERMODAL I LOGISTYKA
Metro: Stacje zaawansowane w 75%. Na Powiślu bez problemów
fot. AGP Metro
Jak podały władze miasta, stan zaawansowania prac na wszystkich stacjach wynosi 75%. Poza Powiślem, gdzie trwa wykonywanie brakującego łącznika pod tunelem Wisłostrady. – Prace przebiegają tutaj zgodnie z harmonogramem wykonawcy. Nie ma żadnych zagrożeń – mówi Wiesław Witek, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego.

W tym roku skończyć się ma budowa centralnego odcinka II linii metra. – Wchodzimy w ostatni etap. Za parę miesięcy powinniśmy zakończyć kontrakt na centralny odcinek II linii metra – mówi Jacek Wojciechowicz, wiceprezydent Warszawy. Jak przypomina, budowniczowie musieli zmierzyć się z szeregiem trudnych wyzwań inżynieryjnych – tunele przechodzą pod I linią, Skarpą, Wisłą i budynkami na Pradze, będącymi często w dosyć kiepskim stanie.

 

Zgodnie z umową termin zakończenia prac wypada 30 września br. (przesunięty o 11 miesięcy względem pierwotnego harmonogramu). Potem będą odbywały się odbiory techniczne. – Chcemy, prawdopodobnie w marcu, powołać zespół roboczy z urzędem wojewódzkim i wszystkimi zainteresowanymi służbami, żeby przygotować się do odbiorów i skrócić terminy do akceptowalnych społecznie – zapowiada Jacek Wojciechowicz.

 

Na Powiślu zgodnie z planem

 

Wykonawca buduje teraz brakującą część stacji Powiśle pod tunelem drogowym Wisłostrady. W sierpniu 2012 r., podczas drążenia tego łącznika, na teren budowy metra przedostały się spore masy nawodnionego gruntu spod tunelu Wisłostrady. Zanim w tym miejscu budowniczowie mogli kontynuować prace trzeba było zabezpieczyć m.in. obiekt drogowy i zapewnić bezpieczne warunki dla dalszej budowy. Ostatecznie prace wznowiono w styczniu br. – zabezpieczyć m.in. obiekt drogowy i zapewnić bezpieczne warunki dla dalszej budowy. – W chwili obecnej trwa budowa zachodniej części północnego tunelu łącznika. Jesteśmy mniej więcej w połowie. Prace przebiegają zgodnie z harmonogramem wykonawcy. Nie ma żadnych zagrożeń – mówi Wiesław Witek, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego.

 

Łącznik w osi peronu, którym spięte zostaną dwie części stacji po obu stronach tunelu Wisłostrady, składa się z trzech równoległych tuneli, które są wykonywane metodą górniczą. Jak informuje firma AGP Metro, wykonano już 16 m korytarza północnego i 5 m wykopu pod korytarz południowy. Ich budowa, ze względów technologicznych, nie może odbywać się równocześnie. – Aktualnie równolegle odbywa się dalsze mrożenie kolejnych fragmentów całej przestrzeni pod Wisłostradą – informuje Witek. We wschodniej części stacji wykonawca przystąpił do wycinania północnej części ściany szczelinowej.

 

Stan zaawansowania prac na wszystkich stacjach, poza Powiślem, wynosi 75%. Prowadzone są prace wykończeniowe i instalacyjne, trwa montaż schodów ruchomych. Zasypywane są też konstrukcje od zewnątrz, na powierzchni trwają również prace przy odtwarzaniu układu drogowego i torowego.

 

Cały tekst przeczytasz na portalu www.transport-publiczny.pl

 

Partner działu

Aarsleff

Tagi:
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Intermodal i logistyka

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Witold Urbanowicz 22 listopada 2016

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Intermodal i logistyka

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Witold Urbanowicz 02 listopada 2016

Metro: Powstaną ogromne podziemne „zajezdnie”. Co z Morami?

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Intermodal i logistyka

Metro na Wolę: Górczewską zamkną wieczorem 25 listopada

Witold Urbanowicz 22 listopada 2016

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Intermodal i logistyka

Metro na Chrzanowie oszczędnie. Co to oznacza?

Witold Urbanowicz 02 listopada 2016

Metro: Powstaną ogromne podziemne „zajezdnie”. Co z Morami?

Biznes i przemysł

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5