wlados wlados
W tym roku skończyć się ma budowa centralnego odcinka II linii metra. – Wchodzimy w ostatni etap. Za parę miesięcy powinniśmy zakończyć kontrakt na centralny odcinek II linii metra – mówi Jacek Wojciechowicz, wiceprezydent Warszawy. Jak przypomina, budowniczowie musieli zmierzyć się z szeregiem trudnych wyzwań inżynieryjnych – tunele przechodzą pod I linią, Skarpą, Wisłą i budynkami na Pradze, będącymi często w dosyć kiepskim stanie.
Zgodnie z umową termin zakończenia prac wypada 30 września br. (przesunięty o 11 miesięcy względem pierwotnego harmonogramu). Potem będą odbywały się odbiory techniczne. – Chcemy, prawdopodobnie w marcu, powołać zespół roboczy z urzędem wojewódzkim i wszystkimi zainteresowanymi służbami, żeby przygotować się do odbiorów i skrócić terminy do akceptowalnych społecznie – zapowiada Jacek Wojciechowicz.
Na Powiślu zgodnie z planem
Wykonawca buduje teraz brakującą część stacji Powiśle pod tunelem drogowym Wisłostrady. W sierpniu 2012 r., podczas drążenia tego łącznika, na teren budowy metra przedostały się spore masy nawodnionego gruntu spod tunelu Wisłostrady. Zanim w tym miejscu budowniczowie mogli kontynuować prace trzeba było zabezpieczyć m.in. obiekt drogowy i zapewnić bezpieczne warunki dla dalszej budowy. Ostatecznie prace wznowiono w styczniu br. – zabezpieczyć m.in. obiekt drogowy i zapewnić bezpieczne warunki dla dalszej budowy. – W chwili obecnej trwa budowa zachodniej części północnego tunelu łącznika. Jesteśmy mniej więcej w połowie. Prace przebiegają zgodnie z harmonogramem wykonawcy. Nie ma żadnych zagrożeń – mówi Wiesław Witek, dyrektor Zarządu Transportu Miejskiego.
Łącznik w osi peronu, którym spięte zostaną dwie części stacji po obu stronach tunelu Wisłostrady, składa się z trzech równoległych tuneli, które są wykonywane metodą górniczą. Jak informuje firma AGP Metro, wykonano już 16 m korytarza północnego i 5 m wykopu pod korytarz południowy. Ich budowa, ze względów technologicznych, nie może odbywać się równocześnie. – Aktualnie równolegle odbywa się dalsze mrożenie kolejnych fragmentów całej przestrzeni pod Wisłostradą – informuje Witek. We wschodniej części stacji wykonawca przystąpił do wycinania północnej części ściany szczelinowej.
Stan zaawansowania prac na wszystkich stacjach, poza Powiślem, wynosi 75%. Prowadzone są prace wykończeniowe i instalacyjne, trwa montaż schodów ruchomych. Zasypywane są też konstrukcje od zewnątrz, na powierzchni trwają również prace przy odtwarzaniu układu drogowego i torowego.
Cały tekst przeczytasz na portalu www.transport-publiczny.pl